(IN SLOVAK LANGUAGE ONLY)

Všeobecné obchodné podmienky (VOP)

pre podnik zahraničnej osoby Mgr. Marianna Jackulik, MONSTERKOVO s účinnosťou 13.11.2023

Údaje zo Živnostenského registra:

Mgr. Marianna Jackulík MONSTERKOVO

IČO 55880487

95615 Kovarce 466

marianna@monsterkovo.sk

(ďalej len „predávajúci“)

 Prevádzkujem e-shop www.monsterkovo.sk a monsterkovo.com s raritnými izbovými rastlinami

1. Základné ustanovenie

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami 

zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona 

č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. 

o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), 

zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na 

základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho 

a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na 

diaľku“)

1.2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a fyzickou 

osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania 

umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.monsterkovo.sk (ďalej len 

„internetový obchod“).

1.3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v 

kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

1.4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

2. Informácie o tovare a cenách

2.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností 

sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu. Uvádzame jednotkovú cenu 

tovaru, keďže nie sme platcami DPH.

2.2. Náklady na zasielanie a balenie (ďalej len „doprava“) znáša kupujúci, ak nie je uvedené 

inak. Cena dopravy sa vypočíta v pokladni na základe vybraného spôsobu dopravy.

2.3. Náklady na špeciálne balenie, napr. Darčekové balenie, heat pack,... sú vypočítané zvlášt 

na základe požiadavky kupujúceho.

2.4.  Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.

2.5. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú informatívneho 

charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

2.6. Ak je na sklade viac ks jedného tovaru, katalógová fotografia je iba jednej rastliny a 

neodzrkadľuje foto konkrétnej rastliny, ktorú obdrží kupujúci, avšak má provnateľné parametre a 

kvalitu. Ak sa vlastnosti rastlín rovnakého druhu odlišujú výraznejšie, každý kus bude zverejnený 

v katalógu samostatne.

2.7. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s 

kupujúcim inak.

2.8. U niektorých špeciálnych služieb zvolených k tovaru sa môže doba dodania predĺžiť, kupujúci 

je na to vopred upozornený a služba je vykonaná a fakturovaná až po jeho odsúhlasení.

3. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

3.1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s 

uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí 

kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

3.2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:

• prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode,

• vyplnením objednávkového formulára bez registrácie

• priamym konktaktovaním predávajúceho inou formou – email, sociálne siete

3.3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, príslušenstvo, spôsob 

platby a doručenia.

3.4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky 

vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo “Objednať s povinnosťou platby". 

Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je 

vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa 

zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.

3.5. Po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú 

adresu spolu s pokynnmi na platbu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za 

uzavretie zmluvy.

3.6. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle 

kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej 

zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatie tejto ponuky 

predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

3.7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné.

3.8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v 

internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar 

za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o 

obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez 

zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa 

považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí 

kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.

4. Zákaznícky účet

4.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do 

svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. 

Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.

4.2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a 

pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný 

aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim 

považované za správne.

4.3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný 

zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. 

Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

4.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

4.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský 

účet dlhšie nevyužíva či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto 

obchodných podmienok.

4.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s 

ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu 

hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb.

5. Platobné podmienky a dodanie tovaru

5.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť 

nasledovnými spôsobmi:

• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho, ktorého detaily sú súčasťou faktúry 

• bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány PayPal

• bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány TrustPay (platby kartou alebo prostredníctvom internet bankingu slovenských bánk)

• v hotovosti pri osobnom odbere / dovoze

• Bankovou kartou pri osobnom odbere / dovoze

5.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a 

dodaním tovaru v dohodnutej výške. 

5.3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej 

platby je kúpna cena splatná do 2 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

5.4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom 

pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.

5.5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej 

ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.

5.6. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Predávajúci 

prekladá ročne zúčtovanie k dani zo zisku, nie je platca DPH, preto DPH nie je uvedené na účtenke / 

faktúre.

5.7. Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:

• osobný odber

• zasielanie prepravnou spoločnosťou Packeta

• zasielanie kuriérom po Bratislave, Malacky, Topoľčany a okolie

• zasielanie prepravnou spoločnosťou Slovenská pošta

• zasielanie prepravnou spoločnosťou Zásilovna pre zásielky do ČR

• zasielanie prepravnou spoločnosťou Rakúska pošta pre zásielky do Rakúska

• zasielanie prepravnou spoločnosťou DPD do vybraných krajín EU

5.8. Tovar je kupujúcemu doručený:

• na adresu určenú kupujúcim v objednávke

• prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,

• osobným odberom vopred dohodnutým

5.9. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v 

objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy 

dohodnutý na základe osobitného požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné 

náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

5.10. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v 

objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane 

kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, 

je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené 

s iným spôsobom doručenia.

5.11. Predávajúci je povinný tovar odoslať do 14 dní od prijatia objednávky ak sa s kupujúcim nedohodol 

inak.

5.12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru 

a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia 

obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

5.13. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú 

adresu kupujúceho.

5.14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane 

nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnou skazu, poškodenie či 

stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci 

povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

5.15. Nebezpečie škody na Tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, keď prevezmete. V prípade, 

keď Tovar neprevezme, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia 

Tovaru v okamihu, kedy ho mal možnosť prevziať, ale z dôvodov na jeho strane k prevzatiu nedošlo. 

Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre kupujúceho znamená, že od 

tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek 

znehodnotením Tovaru. Predávajúci nenesie zodpovednosť za reakciu rastlín na zmenu prostredia, 

ktorá sa prejavuje ovisnutím listov, prípadne opadnutím, alebo inými príznakmi.

5.16. Objednávky, ktorých súčasťou sú aj živé rastliny, Predávajúci odosiela v pondelok – v utorok.

5.17. Predávajúci nezodpovedá za škody tovaru spôsobené mrazom, pokiaľ si Kupujúci pri nákupe 

nezvolí možnosť zaslania s výhrevným telesom (vrecúškom) proti prechladnutiu rastlín.

5.18. Fotografie rastlín sa môžu mierne líšiť od skutočnosti, nakoľko každý kus je originál. 

6. Odstúpenie od zmluvy

6.1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má 

právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

6.2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo 

mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak predávajúci včas a riadne poskytol 

kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri 

uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej 

zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji 

na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má kupujúci podľa zákona 

o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie 

odstúpiť od kúpnej zmluvy.

6.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní

• okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej zmluvy 

objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene

• okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko 

druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,

• okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý je 

dodávaný počas vymedzeného obdobia.

6.4. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane 

spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:

• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a 

spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo 

na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, 

ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie 

od zmluvy,

• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru 

alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia 

alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s 

iným tovarom,

• predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom 

ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, 

ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,

• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; 

to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako 

náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy 

predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo 

počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,

• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh 

nedodávaných v ochrannom obale,

• poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, 

poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci 

voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase 

alebo v dohodnutej lehote,

• poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie 

začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, 

že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

6.5. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci odoslať akékoľvek 

jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy a to v stanovenej lehote 

podľa ods. 6.3. týchto obchodných podmienok.

6.6. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 

14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru 

predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.

6.7. nAk odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od 

kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. 

Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým 

nevzniknú ďalšie náklady.

6.8. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu 

náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

6.9. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, 

než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

6.10. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom 

obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho 

na vrátenie kúpnej ceny.

6.11. Rastliny je možné reklamovať iba ak boli nepresadené, čí iným spôsobom nebol robený zásah do pôdy, kvetináča alebo 

rastliny. Ak predávajúci zistí akýkoľvek zásah do rastliny, má právo odstúpenie od zmluvy neuznať, prípadne vrátiť pomernú 

časť ceny tovaru, za ktorú kupujúci zaplatil.

6.12. Za škodu predávajúci nezodpovedá v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku nakladania s ním inak, než je nutné 

s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu si účtuje predávajúci v rozsahu škody po obdržaní vráteného 

tovaru a jeho posúdení.

6.13. Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku 

oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, 

ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.

6.14. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.

7. Práva z vadného plnenia

7.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

• má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,

• sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,

• tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorené vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy,

• je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

• tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

7.2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri jeho osobnom prevzatí. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené nesprávnou manipuláciou počas prepravy. Pri použitom Tovare predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím, opotrebením, nesprávnou manipuláciou, zlou teplotou, vlhkosťou, prípadne starostlivosťou. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

7.3. Povinnosti z chybného plnenia má predávajúci minimálne v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.

7.4. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkol ak kupujúci predávajúcemu vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú nemôže kupujúci chybný tovar užívať.

7.5. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa neuplatnia u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu sám kupujúci spôsobil.

7.6. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:

• výmenu za nový tovar,

• opravu tovaru,

• primeranú zľavu z kúpnej ceny,

• odstúpiť od zmluvy.

7.7. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,

• ak má tovar podstatnú vadu,

• ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,

• pri väčšom počte chýb tovaru.

7.8. Podstatné je také porušenie kúpnej zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

7.9. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

7.10. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľná vada po oprave opakovane (zvyčajne tretia reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.

7.11. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, žiadal Ak kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Nezvolí ak kupujúci si svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva rovnaká ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

7.12. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.

7.13. Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.

7.14. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.

7.15. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.

7.16. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.

7.17. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.

7.18. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

7.19. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.

7.20. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.

8. Doručovanie

8.1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

8.2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

9. Osobné údaje

9.1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať.

9.2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov v samostatnej sekcii na ww.monsterkovo.sk 

10. Mimosúdne riešenie sporov

10.1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

10.2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

10.3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku .

11. Komentáre k produktu a aukcie

11.1. Ak chce zákazník uviesť do komentáru produktu recenziu na produkt, zaväzuje sa k uvádzaniu pravdivých informácii o produkte zakúpenom výhradne na monsterkovo.sk

11.2. V prípade sťažnosti využije zákazník najskôr priamu komunikáciu s obchodom a dohodne si nápravné konanie.

11.3. V prípade produktov v aukcii, kde sa využíva cena ponúknutá zákazníkmi, súhlasí zákazník so spracovaním osobných údajov podľa GDPR.

11.4. Aukcie sú vyhlásené obchodom monsterkovo.sk a sú presne určené pravidlá v popise.

11.5. Aukcia je časovo vymedzená a posledný komentár v časovom úseku vymedzenom obchodom je výherný, čo znamená, že zákazník, ktorý uviedol tento komntár uzatvára s obchodom monsterkovo.sk kúpno-predajnú zmluvu podľa VOP obchodu monsterkovo.sk a zaväzuje sa k platbe podľa faktúry zaslanej obchodom.

11.6. Aukcií sa môžu zúčastniť iba registrovaní zákazníci.

11.7. Rastliny a produkty v aukcii podliehajú pravidlám VOP ako zľavnený produkt.

12. Záverečné ustanovenie

12.1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

12.3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patrí predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

12.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.